Může výrobce dělat B2C?
V 99 Factory máme dilema, zda-li se pustit mimo velkoobchodní prodej a zakázkovou výrobu i do maloobchodního prodeje našich produktů pod vlastní značkou (skateboardy, longboardy a další). Výhod je hned několik, ale samozřejmě jsou tu i nevýhody, se kterými je dobré počítat. Mezi hlavní výhody bych zařadil všechny produkty skladem (v dostatečném množství), možnost vyrobit si cokoliv a v jakémkoliv množství a velká marže, která by nám dovolila hodně experimentovat. Na druhou stranu samozřejmě nechceme podkopávat celý trh nízkými cenami, ohrozit vztahy s našimi velkoobchodními odběrateli a maloobchod je taky mnohem náročnější na pracovní sílu a logistiku. Prozatím bychom určitě začali v ČR, protože většina našich odběratelů je ze zahraničí a dostat se maloobchodně do zemí EU už bude chtít taky nějaké know-how.
Máte někdo v tomto ohledu zkušenosti?