Martin Talavášek

Růst

Mít přehled: Google Webmaster Tools (díl 1.)

Dub 6, 2010

Mít přehled: Google Webmaster Tools (díl 1.)

Pro majitele a správce webů je to dobrý nástroj, který vás informuje o stavu vašeho webu vzhledem k indexu Googlu. Toť ve zkratce o Google Webmaster Tools (Nástroje pro webmastery). Pokud jste tedy nástroj ještě nevyzkoušeli, honem běžte – https://www.google.com/webmasters/tools/home

Krok 1. – Přidání stránky

Krok 2. – Řídící panel

Spousta informací? Ano, a užitečných! Sic „podobná data“ dostanete i v Google Analytics, ale určitě je dobré získat na věc druhý pohled.

Nejvýznamější vyhledávací dotazy

Oproti GA zde dostanete pořadí, na kterém se na daný vyhledávací dotaz nacházíte, nikoliv návštěvnost za daného výrazu. Můžete tak zde zjistit i výrazy, které by vás nenapadli a optimalizovat pro ně vaše stránky. Neberte však číslo přespříliš vážně, může se o pár jednotek lišit! Google servíruje výsledky vyhledávání i na základě historie, kterou o uživateli má, takže když si vyhledávání zkusíte, rozhodně odkaz nenajdete na určeném místě ;)

Chyby procházení

Velmi užitečný seznam všech chyb, které Google Bot našel na vašich stránkách. Čím dřív je vyřešíte, tím pro vás líp, Google Bot se k vám bude rád vracet. Prázdný seznam znamená úspěch! Nejhorší chyby jsou ty v souborech Sitemap, neb to jsou adresy, které vy sami Googlu poskytujete, opravte je proto co nejdříve. U obecně nedostupných adres, starých neplatných odkazů a jiných posílejte správnou hlavičku „404 Not found„, Google  jí brzy vyřadí ze svého indexu.

Odkazy na vaše stránky

Znáte parametr „link“ ve vyhledávání Googlu? Toto je vylepšená verze! Dostanete kompletní seznam zpětných odkazů, které Google bere v potaz. Můžete si dokonce celou tabulku stáhnout ve formátu CSV a v kochat se jimi během dlouhých zimních večerů.

Klíčová slova

Posedlost jménem „keyword density„, která snad už pominula. Předmětem této optimalizace bylo přesné procento výskytu slova, na které optimalizujete. Pište pro lidi, ne pro vyhledávače! V tomto bloku vám Google řekne, které slovo má na vašem webu největší váhu (resp. které se nejvíce opakuje na nejvíce stránkách).

Soubory sitemap

Snad všechny weby, kromě jednostránkových by měly mít svoji sitemapu. Google i další vyhledávače se tak mohou rychle dozvědět o nových stránkách a aktualizacích. Nemějte v sitemap souborech chyby, špatně se jich zbavuje. Jako sitemapu můžete použít i RSS zdroj a pro redakční systém WordPress existuje skvělý plugin – výborná kombinace!

Tak to byly první dva kroky k vašemu úspěšnému webu, další díl brzy… a doufejte, že to nedopadne jak s tou Facebook aplikací, kterou slibuju dokončit už přes půl roku… he… he…