Martin Talavášek

Rivalita

Norsko vyprodáno

Led 28, 2009

Norsko vyprodáno

Konečně jsem se tak nějak dokopal k nasazení reklamních prostorů Directo.cz na některé mé webíky, aby mi alespoň zaplatily doménu a hosting. S AdSense (PPC systém) to jde zprudka dolů a tak bylo na čase vyzkoušet něco, o čem se na českém internetu mluví stále častěji a povětšinou v superlativech.

Reklamní systém Directo.cz jde svou vlastní cestou, platí se měsíčně, což je výhoda pro provozovatele webu, a výhodou pro nakupující je předávání ranků (PageRank, S-rank). Provize pro systém Directo je 20% a někdy v  polovině února se chystá zbrusu nový verze systému, která bude opravovat chyby nynější verze. Weby s nejlepším poměrem cena/výkon by měly jít nahoru díky interního rankování (DR – Directo Rank), který se vypočítává z PageRanku, S-ranku, návštěvnosti, počtu shlédnutí a ceny reklamy. Reklamy se totiž řadí dle Directo Ranku, takže je důležité najít optimální cenu v zásvislosti na ostatních parametrech, tak, aby se web zobrazoval alespoň na 1. stránce své kategorie.

Weby s kvalitním obsahem si tak svoji reklamu najdou skoro vždy. Zprvu jsem na http://norsko.rival.cz (PR:3, SR: 20) nasadil větší cenu (DR se mi snížil), ale reklamy jsem umístil jen do jednotlivých textů, čímž jsem si snížil počet shlédnutí. Později jsem snížil cenu a objevila se první reklama na 1 měsíc, o týden později další reklama na 3 měsíce. Zvýšil jsem cenu o třetinu a reklamní bloky umístil i do fotogalerie (nejvíce navštěvovaná) a na HP. Další den se objevila nová reklama za novou cenu. Další možností je zvýšit počet pozic, prodloužit možnost objednání na více měsíců apod.

Pracovat s cenou, umístěním reklamních bloků, barvami je velmi důležité… u AdSense pak asi desetinásobně.