99 Factory – CRM/ERP

Propojení on-line a off-line byznysu je těžké. Něco se řeší elektronicky, něco papírově. Vstupuje do toho pošta, dodavatelé, účetnictví, hromady papírů na dotace, zaměstnance, faktury, smlouvy. Noční můra. Mít vše na jednom místě? Pohádka za statisíce…

Podio

Všestranný pomocník, do 5 zaměstnanců zdarma, hodně variabilní. Samozřejmě na první pohled je vše složité a neintuitivní, ale když jsem si odhadl čas potřebný k vybudování vlastního systému (některé věci potřebujeme řešit specificky), bylo lepší se Podiu chvíli věnovat, nastavit si jej podle vlastních potřeb a zaučit kolegy. Navíc má Podio hodně (video) návodů, takže je to opravdu jen otázkou času. Alternativa v podobě robustních CRM/ERP enterprise řešení nepřichází v úvahu už jen z cenového hlediska.

Nyní zde evidujeme všechny leady, zákazníky a jejich objednávky, vlastní produkty a jejich nacenění, kalendář, nápady, výdaje, dopravu pro jednotlivé země a (sub) dodavatele. Má samozřejmě mobilní verzi a můžeme v něm mít odděleně 99 Factory, 99 Promotion a 99 Urban. Zatím plná spokojenost, máme jej nyní ještě zdarma.

Vlastní systém připravuji pro naše zákazníky s možností trackovat jejich objednávku. Idea je taková, že zákazník dostane unikátní ID zakázky (link), kde bude aktuální status zakázky (přijatá objednávka, zaplacení zálohy, výroba desek, potisk desek, odesláno), kontaktní údaje, výrobní list zakázky a po dokončení a odeslání zde bude prostor pro vyjádření názoru na naši spolupráci, vložení testimonialu atp.

Cílem je zlepšit komunikaci se zákazníkem, předejít chybám ve specifikacích, které jdou do výroby (zákazník provede druhou kontrolu) a zautomatizovat proces získání zpětné vazby od zákazníka, případně jako bonus i testimonialu pro náš web. Předpokládám, že na to nějaká služba již existuje, ale přijde mi to poměrně dost specifické a relativně jednoduché na vytvoření, tak to udělám sám :)

Dropbox

Netřeba představovat. Používáme jej na sdílení obrázků produktů, log v různých formátech a jiné grafiky. Máme v něm frontu fotografií pro použití na Facebooku, Instagramu a dalších sítích. Plus samozřejmě záloha účta, faktur, dokumentů, smluv apod.

Google Docs

Není lepší volby pro sdílení návodů do Podia (pro nováčky např.), interních firemních procesů, zápisů z porad a brainstormingů.